Een super oefening de Straight Arm Plank met Shoulder Taps

Wanneer je net als ik fan bent van Bodyweight oefeningen. Dan heb ik vandaag een geweldige oefening voor je. Namelijk de straight arm plank met schouder taps. Ik weet niet of je al bekend bent met deze oefening. Maar ik weet zeker dat je deze enorm zult gaan waarderen. Ook wanneer je al bekend bent met de straight arm plank. En deze al vaker in een training hebt uitgevoerd.
 

Waarom de Straight Arm Plank met Shoulder Taps

Wanneer je nog nooit een straight arm plank oefening hebt uitgevoerd. Doe dan deze oefening zoals in bovenstaande video. Maar dan zonder de schouder taps. En houdt deze eens 30 – 60 seconden vast. Let er wel op dat je de buikspieren goed aanspant tijdens de gehele oefening. Je zult dan merken dat dit een vrij pittige oefening is. Wat met name goed is voor de gehele core (buikspieren, onderrug spieren en alles daarom heen) .
 
Oké je zult begrijpen wanneer je dit al een aantal weken gedaan hebt. Jij misschien wel eens wat nieuws wilt hebben. Maar nog wel de voordelen van de straight arm plank oefening wilt hebben. Dan doe je de straight arm plank met schoulder taps. Ik weet zeker dat je nu deze oefening op een leuke manier ge upgrade hebt. En deze oefening dus nog een stuk zwaarder is geworden.
 
Bijkomend voordeel is dat je nu met deze gecombineerde oefening. Je ook nog de schouders en rugspieren nog meer en beter traint. Dus je kan wel zeggen dat deze oefening een ware upgrade is van de alléén de Straight arm Plank.
 

Waar moet je beslist op letten bij deze oefening!

Het is belangrijk om ten alle tijden je buikspieren rug, en beenspieren aangespannen te houden. Wanneer je dit goed doet, zal jouw lichaam enorm sterk gaan worden. Daarbij train je ook nog de schouders en is balans houden een ware uitdaging. Waardoor jij jou lichaam optimaal traint.
 
Zet wel je handen recht onder je schouders. En probeer goed in balans te blijven. En wil je deze oefening nog zwaarder maken. Probeer dan je lichaam helemaal stil te houden!
 

Hoe kan ik deze oefening in mijn eigen workouts toevoegen!

Natuurlijk door gewoon te doen. Maar wanneer je gericht aan het trainen bent. Dus wanneer je één grote spiergroep aan het trainen bent. Zoals de benen. Dan kan ik mij voorstellen dat deze oefening er niet direct in past. Maar wanneer jij een push up of buikspieren sessie hebt. Kan je deze oefening goed combineren.
 

Trainingsregels

Let er altijd op dat je doet wat je kan. En zorg met dit soort oefeningen voor een goede warming up. Wanneer je het idee hebt dat je last gaat krijgen van bijvoorbeeld je onderrug, omdat je een hole rug trekt. Stop dan met deze oefening. En herhaal deze oefening over twee dagen nog een keer. Dit soort oefeningen zijn juist voor een sterkere onderrug. Je zult merken na een paar weken oefenen, dat deze oefeningen vele malen gemakkelijker zullen gaan. Kortom oefening baart kunst is het toch!
 
 
Succes met het oefenen en trainen van de Straight Arm Plank met Shoulder Taps!
 
 

Was dit een leuk artikel!

Deel dit artikel dan met je vrienden, kennissen of familie leden. Zo help je niet alléén mij, maar ook je vriendenkring naar een strakker en gezonder lichaam!

Gratis Nieuwsbrief